25.12.14

But I am nothing like I was

Jag fattar inte.
Ett halv decennium senare och lite till
Men ändå
Varje gång du dyker upp snurrar du
Runt, runt i mitt huvud
Tills jag inte vet vad som är jag längre
Som en LP-skiva med guilty pleasures
Runt, runt
Det gör mig galen
Du
Du gör mig galen

Minns du ens?
Hur du höll
Spårvagnen, bussen, glass i solen och galna kvällar flera år senare
Ett hastigt godnatt vid en hållplats
Timmar efter utsatt tid
Ett oskyldigt sms
Eufori som spritter i kroppen
En stulen kyss
Duvor och giraffer
Hur fel jag var
Hur fel du var
Hur rätt vi var

Jag minns
Jag tänker på dig
Ibland
Oftare än jag kan erkänna
Oftare än jag vågar
Du dyker upp när jag minst anar det
Som en främling
Men ändå familjär
På stan
På vagnen
I tankar
I drömmar

Du hör inte hemma där
Jag vill inte
Kan inte
Ska inte
Bör inte
Och ändå
Varför släpper jag inte?
Som du har gjort
Som du har glömt

Jag borde
Jag har försökt
Jag vet att ett förlåt inte är
Mer än sex bokstäver sammansatta
Ett ord ofta utan mening
Känsla
Tyngd
Värde
Jag säger det inte längre
Men känner det
Djupt inne, längst in

Hjälp mig att glömma dig
Jag vet inte längre om jag kan
På egen hand

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar